ŠPECIÁLNE TECHNOLÓGIE PNEUMATÍK
Pod pojmom špeciálne technológie pri pneumatikách je potrebné rozumieť pneumatiky, ktoré boli navrhnuté a následne vyrobené tak, aby spĺňali špecifické resp. nadštandardné požiadavky zákazníkov, ktoré by pri zakúpení bežných pneumatík neboli naplnené. Všetky pneumatiky ktoré používajú niektorú zo špeciálnych technológií, výrobcovia označujú jedinečným označením, ktoré nájdete na bočnici pneumatiky.
Technológia ochrany disku - technológia ochrany disku je tou najbežnejšou technológiou z kategórie špeciálnych, no predsa ju sem zaraďujeme, nakoľko ňou nedisponujú všetky pneumatiky. Táto technológia spočíva v aplikácii dodatočnej vrstvy vystuženej gumy na pätke pneumatiky, teda na mieste dotyku disku s pneumatikou tak, aby pneumatika prečnievala za obrys disku. To zabezpečuje jeho ochranu pred poškodením najmä pri jazde cez vyššie obrubníky či väčšie jamy na vozovkách. Táto technológia sa spravidla používa pri nízkoprofilových pneumatikách, teda pneumatiky s profilom nižším ako 55, kde je riziko poškodenia disku vyššie. Obstarávacia cena pneumatík s touto technológiou môže ale nemusí byť vyššia ako pri pneumatikách bez ochrany disku. Výrobcovia pneumatík používajú na bočniciach pneumatík rôzne označenia vyjadrujúce skratky ich vlastných názvov pre túto technológiu, ako napríklad FR (Continental), FP/RFP (Goodyear), MFS (Dunlop).
Technológia samozacelenia pneumatiky - technológia samozacelenia funguje na princípe špeciálnej lepivej viskóznej hmoty na vnútornej strane behúňa pneumatiky, ktorá zabraňuje pri defekte v pneumatike jej úplnému zmäknutiu. Lepivá hmota zatesní po prepichnutí pneumatiky miesto prepichu vrátane cudzieho predmetu a udrží vzduch a tlak v pneumatike. Výrobcovia garantujú účinnosť tejto technológie pri prepichoch s priemerom maximálne 5-6 mm, čo predstavuje prepichy klincami, skrutkami, a to aj v prípade že tieto cudzie predmety neostanú zapichnuté v pneumatike. Samozaceľujúca pneumatika Vám teda aj po jej defekte ešte umožní pokračovať v jazde bez potreby zastavenia vozidla či výmeny pneumatiky, no bezodkladne po zistení defektu je potrebné túto pneumatiku dať skontrolovať odborníkovi v pneuservise. Obstarávacia cena pneumatík s touto technológiou je spravidla vyššia ako pri pneumatikách tých istých parametrov ale bez tejto technológie. Výrobcovia pneumatík používajú rôzne označenia na bočnici pneumatiky vyjadrujúce skratky ich vlastných názvov tejto technológie, ako napríklad ContiSeal (Continental), SelfSeal (Michelin), Seal Inside (Pirelli), SealTech (Goodyear), SG (Hankook).
Technológia regulácie hluku - technológia regulácie hluku v interiéri vozidla funguje na princípe špeciálnej polyuretánovej peny nalepenej na vnútornej strane behúňa pneumatiky, ktorá zabezpečuje reguláciu hluku v interiéri vozidla, a to bez ohľadu na typ vozovky a podmienok počasia, v ktorých práve jazdíte. Pri jazde s pneumatikami vybavenými touto technológiou výrobcovia garantujú zníženie hluku v interiéri automobilu až do výšky 50%. Táto technológia tiež zabezpečuje výraznú reguláciu zvukových vibrácií prenášaných zo vzduchu vo vnútri pneumatík na konštrukciu vozidla. Obstarávacia cena pneumatík s touto technológiou je spravidla vyššia ako pri pneumatikách tých istých parametrov ale bez tejto technológie. Výrobcovia pneumatík používajú rôzne označenia na bočnici pneumatiky ako napríklad ContiSilent (Continental), Acoustic (Michelin), B-Silent (Bridgestone) PNCS/NCS (Pirelli), SoundComfort (Goodyear), SoundAbsorber (Hankook).
RUN-FLAT pneumatiky sú pneumatiky s technológiou (skrátene RFT) fungujúcou na princípe špeciálne vystuženej samonosnej bočnice, ktorá zabraňuje pri defekte či strate tlaku v pneumatike jej úplnému zmäknutiu. Ide teda o špeciálnu technológiu vyvinutú výrobcami pneumatík za účelom splnenia nadštandardných požiadaviek zákazníkov, ktoré by pri zakúpení bežných pneumatík neboli naplnené. Z hľadiska bezpečnosti táto technológia tiež zabraňuje rozdrveniu bočnice medzi diskom a vozovkou či skĺznutiu pneumatiky z disku, čo sa môže stať pri bežných pneumatikách. RFT pneumatika Vám aj po jej defekte ešte umožní dojazd do maximálnej vzdialenosti 80 kilometrov pri maximálnej rýchlosti 80 km/h. Vozidlo teda nie je potrebné odstaviť a čakať na pomoc, či vymieňať pneumatiku za rezervné koleso. Používanie RFT pneumatík je však odporúčané len na vozidlách vybavených doplnkovou výbavou, a to kontrolou tlaku v pneumatikách. Obstarávacia cena pneumatík s touto technológiou je spravidla vyššia ako pri pneumatikách tých istých parametrov ale bez tejto technológie. Výrobcovia pneumatík nepoužívajú na bočniciach pneumatík jednotné označenie svojich RFT pneumatík, ale rôzne skratky ich vlastných názvov tejto technológie. Napríklad SSR (Continental), ZP (Michelin), RFT (Bridgestone) R-F (Pirelli), ROF (Goodyear, Dunlop), HRS (Hankook).