V piatok 3.12.2021 budú naše prevádzky zatvorené, všetky objednávky prijaté od 2.12.2021 po 14.00 hodine budú expedované až v pondelok 6.12.2021. Za porozumenie ďakujeme.
  • 4 milióny predaných pneumatík
  • Dodanie do pneuservisu v rámci celej SR
  • Špecialista na pneumatiky od roku 1991
  • Expedícia v deň objednávky (do 14:00)
  • Vyhľadávanie podľa ŠPZ

LABELING PNEUMATÍK

Pod labelingom (v preklade štítkovanie) pneumatík rozumieme ich označovanie za účelom ich jednoduchšej identifikácie. Vykonáva sa priamo u výrobcu pneumatík pomocou labelingových štítkov, ktoré sú lepené na behúň pneumatiky. Všetky pneumatiky predávané v Európskej únii totiž musia byť týmto spôsobom označené. Prečo je to tak?

Labelingové štítky slúžia na komplexnejšiu identifikáciu pneumatiky nielen z hľadiska jej základných parametrov (značka, rozmer, indexy), ale aj z hľadiska jej výkonnosti a jazdných vlastností. Je to teda pomôcka hlavne pre vodičov, aby si dokázali čo najlepšie vybrať svoju pneumatiku. Povinnosť štítkovania v Európe bola Európskou komisiou zavedená už v roku 2012. Prečo je teda potrebné sa tejto téme venovať podrobnejšie? Od 1. mája roku 2021 vstúpilo totižto do platnosti a účinnosti nové nariadenie Európskej únie (EÚ) 2020/740, ktorým sa podstatným spôsobom mení štítkovanie pneumatík. K zmenám došlo predovšetkým s ohľadom na čoraz viac rezonujúcu tému, a tou sú aktuálne klimatické zmeny vo svete. Nový štítok pneumatiky by mal vodičom uľahčiť cestu k relevantnejším informáciám o konkrétnej pneumatike, a to hlavne s ohľadom na úspornosť spotreby paliva a teda aj znižovania emisií skleníkových plynov. Od 1. mája 2021 musí byť každá pneumatika vyrobená od tohto dátumu označená novým labelingovým štítkom, ktorý je navyše dostupný online v databáze výrobkov Európskej únie (EPREL). Pneumatiky vyrobené do 30.04.2021 môžu mať fyzicky nalepené na ich behúni ešte pôvodné „staré“ labelingové štítky, no údaje podľa nového nariadenia musia byť dostupné v EPREL databáze. Aký je teda rozdiel medzi starým a novým štítkovaním a ktoré údaje sú dôležité pri výbere pneumatík?

label.jpeg


Okrem menej podstatnej zmeny, a to celkového dizajnu labelingového štítku, sa z nového štítku dozviete o svojej pneumatike o niekoľko relevantných informácií naviac.
Veľmi podstatným novým prvkom je QR kód v pravej hornej časti. Taktiež pribudlo zatriedenie do kategórie pneumatík (C1,C2,C3) či identifikačný kód výrobcu.
V prípade hlavných jazdných vlastností ako brzdenie za mokra a valivý odpor došlo k zníženiu počtu tried zo 7 na 5. Hlučnosť pneumatiky sa už neoznačuje počtom zvukových vĺn, ale písmenami A,B,C.
Navyše pribudli do nového štítku dva piktogramy, jeden označujúci pneumatiku vhodnú pre jazdu na sneh a druhý označujúci pneumatiku vhodnú pre jazdu v ťažkých zľadovatených podmienkach (ten na štítku tejto konkrétnej pneumatiky nie je).

Label_491552.png

eu-tyre-label-barcode.png

QR Kód – načítanie kódu mobilným telefónom umožňuje prístup k rozsiahlym informáciám o Vašej pneumatike, ktoré sa nachádzajú v online databáze výrobkov EÚ (EPREL). Kód je možné načítať jednoducho pomocou fotoaparátu Vašim mobilným telefónom či cez aplikáciu na čítanie QR kódov.

eu-tyre-label-tyre-class.png

IDENTIFIKÁTOR PNEUMATIKY – identifikácia Vašej pneumatiky na základe typu resp. kategórie, a to C1 – pneumatiky osobné motorové vozidlá, C2 – pneumatiky pre ľahké úžitkové motorvé vozidlá, C3 – pneumatiky pre nákladné motorové vozidlá. K jednoznačnej identifikácii pneumatiky tiež prispieva jedinečný kód jej výrobcu.



1.gif

ENERGETICKÁ ÚČINNOSŤ PNEUMATIKY – alebo tiež valivý odpor pneumatiky, ktorý je vyjadrený 5 klasifikačnými triedami od A (najvyššia palivová úspornosť) až po E (najhoršia palivová úspornosť). Spotreba paliva zohráva významnú úlohu z ekonomického hľadiska hlavne pre Vás, ale taktiež z hľadiska ekologického pre nás všetkých. Pneumatika sa pri jej valení zahrieva, a čím menej zahriata je, tým menej paliva spotrebujete, a o to menej je vyprodukovaných emisií CO2 do ovzdušia. Valivým odporom je teda sila, ktorá kladie odpor pneumatike pri jej pohybe a tým spomaľuje vozidlo až k jeho úplnému zastaveniu. Rozdiel medzi jednotlivými triedami predstavuje cca 0,1 litra spotrebovaného na 100 km jazdy. Pneumatiky ovplyvňujú až 20% spotreby paliva Vášho vozidla.


2.gif


PRIĽNAVOSŤ NA MOKREJ VOZOVKE – rozlišujeme 5 klasifikačných tried od A (najkratšia brzdná dráha za mokra) po E (najdlhšia brzdná dráha za mokra), pričom sa hodnotia brzdné vlastnosti alebo brzdná dráha pneumatiky v mokrých podmienkach. Pneumatiky zaradené do triedy A teda zabezpečujú kratšiu brzdnú dráhu vozidla oproti nižším triedam. Rozdiel v brzdnej dráhe medzi triedou A a E je cca 9 metrov pri rýchlosti 80 km/h. Všeobecne sú pneumatiky veľmi dôležitým komponentom vozidla, pretože zabezpečujú Vašu bezpečnosť pri jazde, akcelerácii ale hlavne brzdení na každom povrchu a za každých podmienok.




3.gif



HLUČNOSŤ PNEUMATIKY - jedná sa o hodnotu hladiny vonkajšieho hluku pneumatiky pri valení pneumatiky počas jazdy. Po novom sú pneumatiky rozdelené do tried hlučnosti podľa písmen A, B a C, pričom písmenom A sú označené pneumatiky s najnižšou hodnotou vonkajšieho hluku. Rozdiel triedy A oproti B je až o 50% nižšia hodnota hladiny hluku. Hladina hluku sa meria v decibeloch, pričom už rozdiel 3 decibelov v skutočnosti zdvojnásobuje hlučnosť pneumatiky.




4.png



PRIĽNAVOSŤ NA SNEHU - 3PMSF – v angličtine Three Peak Mountain Snowflake, v preklade snehová vločka v trojcípej hore identifikuje pneumatiky, ktoré na základe objektívnych oficiálnych testov zaručujú veľmi dobrý výkon a kontrolu vozidla aj na hrubo zasnežených a zľadovatených vozovkách s dôrazom na Vašu bezpečnosť. Je to teda označenie pneumatík garantujúce vlastnosti zimných pneumatík aj v zlých zimných podmienkach. Súčasne však týmto označením môžu disponovať aj niektoré celoročné pneumatiky vyvinuté tak, aby spĺňali požadované vlastnosti zimných pneumatík, no je potrebné zdôrazniť, že ich výkonnosť v zimných podmienkach sa nevyrovná výkonnosti zimných pneumatík. Pneumatiky s týmto označením majú napríklad oproti letným pneumatikám kratšiu brzdnú dráhu, a to v priemere o cca 30 metrov pri rýchlosti 50 km/h.




6.png



PRIĽNAVOSŤ NA ĽADE – Označenie piktogramom priľnavosti na ľade sa identifikujú pneumatiky, ktoré majú perfektný výkon na ťažko zľadovatených vozovkách a vozovkách so zamrznutým snehom, s ktorými je možno sa stretnúť hlavne v severských krajinách. Toto označenie garantuje kratšiu brzdnú dráhu pneumatiky na vozovke v uvedených podmienkach. Odporúča sa pneumatiky s uvedeným označením používať iba v ťažkých zimných podmienkach pri stálych veľmi nízkych teplotách, pretože v opačnom prípade by ich jazdné vlastnosti mohli mať úplne opačný efekt. Pneumatiky s týmto označením tak s najväčšou pravdepdoobnosťou na našom trhu nenájdete.


BLOG - ČLÁNKY

Zaujímavé a užitočné informácie z oblasti pneumatík

LABELING PNEUMATÍK

Labeling pneumatík


Pod labelingom (v preklade štítkovanie) pneumatík rozumieme ich označovanie za účelom ich jednoduchšej identifikácie. Vykonáva sa priamo u výrobcu pne...

Prejdi na článok
LETNÉ, ZIMNÉ A CELOROČNÉ PNEUMATIKY

Letné, zimné a celoročné pneumatiky


Vzor dezénu pneumatiky, jej zmes a kompozícia jednotlivých častí určuje, v ktorom období je vhodné ju používať. Podľa toho potom delíme osob...

Prejdi na článok
ŠPECIÁLNE TECHNOLÓGIE PNEUMATÍK

Špeciálne technológie pneumatík


Pod pojmom špeciálne technológie pri pneumatikách je potrebné rozumieť pneumatiky, ktoré boli navrhnuté a následne vyrobené tak, aby spĺňali šp...

Prejdi na článok
DOT - DÁTUM VÝROBY A STARNUTIE PNEUMATÍK

Dot - dátum výroby a starnutie pneumatík


Ako každý výrobok, aj pneumatika má svoj dátum výroby, ktorý sa označuje skratkou DOT a je uvedený na bočnici pneumatiky. Tento údaj sa skladá zo štyro...

Prejdi na článok
Nichol
Nicholtrackt s.r.o Veľkoobchod s pneumatikami.
Fiľakovská 24 Lučenec SK 984 01
cislo infolinka horne $$ Predajna Nicholtrackt s.r.o Predajna Nicholtrackt s.r.o
Nicholtrackt s.r.o
Fiľakovská 24 Lučenec SK 984 01
cislo infolinka horne Predajna Nicholtrackt s.r.o
LABELING PNEUMATÍK nicholtrackt.sk > LABELING PNEUMATÍK